Creatie van relatiemagazine Sigt

Lansigt

De vraag van Lansigt

Lansigt accountants en belastingadviseurs wil met een tweemaal per jaar verschijnend relatiemagazine (Sigt) zijn klanten inspireren om voorop te lopen. Lansigt wordt gepositioneerd als de aanjager daarvan.

Ons verhaal

Plan

Een relatiemagazine waarin je vooral vertelt wat je zelf allemaal kan bieden, dat leest niemand. Sigt moest een blad worden dat de ondernemers die klant zijn bij Lansigt echt willen lezen, dat iets te vertellen heeft. Geen reclameblaadje, maar een magazine met inspirerende verhalen en meningen die een beetje mogen schuren. Daar gingen we voor. Het moet bij de lezer gaan kriebelen om aan de slag te gaan.

Creatie

De kern van Sigt wordt gevormd door drie interviews met klanten van Lansigt. Dit zijn telkens ondernemers met een sterke visie op de markt, innovatie, de inrichting van de organisatie of duurzaamheid. Daarnaast bevat het blad informatieve artikelen over actuele onderwerpen, een column en een boeken- en podcastrubriek.

Visueel ademt Sigt een magazine dat in de winkel zou kunnen liggen: een mooie cover, sterke fotografie (door Mike van Bemmelen), strakke vormgeving en een citaat van een grote denker op de achterkant. Hiermee maakten we Sigt aantrekkelijk om op te pakken en door te bladeren.

In de loop der jaren heeft de positionering van Lansigt ook meer aandacht gekregen in de vorm van MVO-updates, nieuws, medewerkersportretten en commentaar van relatiebeheerders bij de interviews. Maar inspireren van de klant met mooie interviews en nuttige informatie blijft de focus.

Resultaat

Inmiddels zetten wij voor Lansigt al bijna tien jaar lang mooie magazines neer, waarmee we een groot aantal ondernemers kunnen inspireren. Met twee edities per jaar zijn dat in totaal al negentien edities, waarin we het bedrijf op de kaart hebben gezet.

Meer weten over de actie? Durf te vragen!