Buitengewoon Bodegraven-Reeuwijk
Binnen Bodegraven-Reeuwijk werd de roep om promotie van de gemeente elk jaar harder. Er ontstonden particuliere initiatieven, zoals de recreatiekrant Eropuit die Graficelly in samenwerking met Praktijk voor Plattelandsontwikkeling ontwikkelde. Een papieren uitgave die inmiddels vijf jaar lang in het voorjaar huis-aan-huis verspreid wordt.
Ook in de ambtelijke organisatie van gemeente Bodegraven-Reeuwijk is de roep om een gecoördineerde communicatie- en marketingaanpak gehoord en opgepakt. Graficelly mocht in opdracht van de gemeente hier een bijdrage aan leveren.
De designers van ontwikkelden het beeldmerk, de huisstijl en de ‘looks’ voor de website. Bij deze opdracht was het de kunst om een vuist te maken met een klein budget. Samenwerkingen zijn daarbij vaak de oplossing. In dit geval was de samenwerking van de gemeente met onze eigen recreatiekrant net zo voordehand liggend als succesvol. In mei 2016 is elke inwoner op meerdere manier met de campagne “Buiten gebeurt het!” aangesproken. Recreatiekrant, buitenreclame en straatgraffiti droegen deze slogan.