Aandacht zonder te schreeuwen.
Je kunt op veel manieren iemands aandacht vragen. Je kunt zijn naam noemen. Je kunt hem op de schouder tikken. Je kunt je vinger opsteken of hem een briefje onder zijn neus duwen. Je kunt ook op het plein gaan staan, in het wildeweg schreeuwen en hopen dat hij langsloopt. Dat is niet bepaald effectief, maar wel hoe reclame vaak wordt ingezet. Dat kan anders, zegt Graficelly.
Om effectief iemands aandacht te vragen moet je hem gericht benaderen, net als in het dagelijks leven. Niet schreeuwen, maar aanspreken. Daarvoor heb je drie dingen nodig: een duidelijke boodschap, de juiste doelgroep en het bijpassende middel.
Met een verleidelijk design en overtuigende tekst spreekt Graficelly jouw klanten voor je aan. Niet schreeuwend op het plein, maar op vertrouwelijke toon op de gebruikelijke route. Hij staat stil, fronst zijn wenkbrauwen en komt dichterbij. Graficelly stelt jou voor. Jij hebt de aandacht en kunt vertellen wat je wilt vertellen.
Maar je wilt méér dan iemand aanspreken. Je wilt hem in beweging zetten. Dat is stap twee. Graficelly definieert die twee stappen als ‘verleiden’ en ‘overtuigen’. Je verleidt iemand om zijn aandacht op jou te richten. Heb je die aandacht, dan wil je je boodschap geloofwaardig en duidelijk brengen, met alle overtuigingskracht die je hebt.
Nu vraag je je misschien af hoe jij jouw potentiële klanten kunt verleiden en overtuigen? De makkelijkste manier: laat Graficelly je reclame bedenken.