Elke week iets te beleven

Het Evertshuis is het cultureel centrum van gemeente Bodegraven-Reeuwijk. Sinds augustus 2015 ondersteunt Graficelly het Evertshuis bij de communicatie en marketing. Met tientallen activiteiten jaarlijks was de organisatie toe aan een professionele profilering: een eenduidig gezicht naar buiten, een communicatiestrategie over langere termijn en serieuze aandacht voor social media. 

Het Evertshuis is zeer afhankelijk van free publicity. Noodzakelijk vanwege het smalle budget. Met het uitbreiden van de activiteiten wordt die afhankelijk alleen nog maar groter en het evenwicht brozer. In 2016 is het kanaal waarbij de organisatie in rechtstreeks contact staat met de bezoeker verder ontwikkeld: de digitale mailings.

De bezoekers zijn gesegmenteerd op interesses en ontvangen naast de algemene nieuwsbrief één of meer nieuwsbrieven op thema. Alle nieuwsbrieven hebben eenzelfde ‘look and feel’. Vooralsnog worden hierin vooral Evertshuis-activiteiten gepromoot. De nieuwsbrieven moeten uitgroeien naar interessante mailings die iedereen gelezen wil hebben. Met informatie van buiten de organisatie – en daarmee ook een bereik verder dan de eigen kring van nu.

Social media, met name Facebook, wordt gestructureerd ingezet. Het mag daar niemand ontgaan dat de organisatie wordt gedragen door vrijwilligers. Tientallen enthousiastelingen die zich voluit inzetten voor theater, kunst, musea, muziek en nog heel veel meer! Het volgeraantal op Facebook is in een jaar tijd verdubbeld van 600 naar 1200. In een succesvolle serie blikten, gedurende de zomermaanden, medewerkers en bezoekers vooruit naar het nieuwe theaterseizoen.